PUMPKIN SOUP

Zdravím!
Dnes mám pro vás skvělý tip na oběd.
 

Tahle polévka prostě patří k podzimu, který je tu co nevidět! Krásná barva a lahodná krémová chuť, která potěší chuťové pohárky!

INGREDIENCE:

• 1 menší dýně (Hokkaido)
• cibule (nadrobno nakrájená)
• 2 lžíce olivového oleje
• 700 ml vývaru nebo vody
2-3 lžičky hl. mouky a 1/2 skleničky vody (jíška)
• smetana ke šlehání (150 ml)
• sůl, pepř na dochucení (je možné použít i čili, nebo česnek. Meze se nekladou)

POSTUP:
Dýni rozpůlíme a vydlabeme lžící, poté jí nakrájíme na kostičky. Na olivovém oleji necháme zesklovatět cibuli. Nakrájenou dýni (i se slupkou) dáme do hrnce a zalijeme vodou či vývarem a necháme vařit, dokud dýně nezměkne. Do vody přidáme dle chuti pepř a sůl. Až dýně změkne, tyčovým mixérem ji rozmixujeme do hladka a necháme chvilinku probublávat. Potom přidáme jíšku, smetanu a zbylé koření dle chuti, necháme projít varem a máme hotovo!

Na závěr ještě můžete přidat lžíci zakysané smetany a kudrnku.

Polévka nám moc chutná, tudíž jsme se s mamkou rozhodly, že si semínka na jaře zasadíme na zahradu a vypěstujeme si vlastní dýně.
 

 
A co dělat se zbylými semínky?

Jak už všichni jistě víte, semínka obsahují velké množství minerálů včetně fosforu, hořčíku, manganu, železa a mědi, navíc jsou také vynikajícím zdrojem vitamínů.
Jak je tedy zpracovat ?
 
UPRAŽTE JE
Budete potřebovat:
• 2 hrnky dýňových semínek (množství záleží na každém z Vás)
• 1,2 l vody
• 1 lžičku rostlinného oleje
 
• 2 lžičky soli

Nejprve si předehřejte troubu na 180 °C. Přiveďte do varu osolenou vodu a vhoďte do ní semínka, která jste předem očistili. Vařte je asi 10 minut, vyndejte z vody a pořádně osušte.
Semínka smíchejte s olejem nebo máslem a rozložte na pečící papír. Takto připravená je dejte na 40 minut do trouby. Po každých 10 minutách je promíchejte a pečte dozlatova. Před podáváním je nechte vychladnout.

Způsobů, jak využít semínka, je spoustu. Můžete je usušit, nebo přidat do salátů, to už je na Vás. :) Každopádně by to s jejich konzumací nemělo přehánět.

Tak to je pro dnešek všechno. Doufám, že se vám článek líbí a že recept třeba zkusíte. Popřípadě jestli jste už polévku měli, chutnala vám? Budu ráda, když mi dáte do komentářů vědět svůj názor!  Mějte se krásně!
Kiss, Teri.
 

13 komentářů

  1. ( ty máš tak dokonalý blog! <3) no k článku, polévky moc nemusím, ale tahle vypadá dobře! Ta barvička vypadá moc dobře
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, děkuju moc!! Takovéhle komentáře mě vážně těší! ♥
      No polévka hlavně dobře chutná! :33

      Vymazat
  2. zrovna jsem dneska koukala na dýně v obchodě, musím uvařit pravou dýňovou polévku :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s chutí do toho! :) Já zatím zkoušela jen z dýně Hokkaido. :)

      Vymazat
  3. Tak ta vypadá opravdu chutně! Díky za inspiraci :)

    umaleslecny.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Děkuji, jsem ráda že je článek užitečný :)

      Vymazat
  4. No upřímně jsem tuhle polévku měla asi dvakrát a není to úplně můj šálek kávy, ale máš moc hezké fotky :)

    Nikys beauty blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doma ji taky jim jen já s mamkou :D každý má jiné chutě, no:) Každopádně děkuji:)

      Vymazat
  5. Ja milujem všetky druhy polievok, tak toto niekedy doma pripravím :)
    Krásne fotky ako vždy. ^_^

    -D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také, obzvláště tyhle krémové ♥
      Děkuji! Doufám, že bude chutnat! :)

      Vymazat
  6. dýňová polívka je snad moje nejoblíbenější
    pimpleworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Letos se chystám dýňovou polévku zkusit, nedávno jsem si koupila dýni :) Část jsem dala do rizota, a dost semínek jsem vyhodila, děkuju za tip co s nimi, brzy vyzkouším :)
    melisinblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Jsem vděčná za tvůj čas, který mému blogu věnuješ čtením tohoto článku. Zastav se tu ještě na chvíli a zanech komentář, nebo mrkni na některý z dalších článků. ♥