ŽIVOT NA VENKOVĚ

Minulý týden jsem se zase po delší době vydala s foťákem nad barák. Procházela jsem se po louce a skrz hledáček pozorovala úchvatnou hru paprsků prodírajících se skrz stébla vysoké trávy. Přesně v takových chvílích si uvědomuji, jak mám to místo ráda. A nejen TO místo, ale obecně venkov a všechny jeho krásy. I města jsou sice fajn, ale venkov je venkov. Je mi jasné, že se mnou tenhle názor nemusí každý sdílet, takže mi napište, jak to máte vy, jo? :-)

Miluju focení. To už víte. A pokud mě sledujete na Instagramu, víte taky, že nejraději fotím zvířata a přírodu. Přesně proto miluju místo, kde žiju. Všechno to, co mám ráda, mám totiž kolem sebe.  

Co je nejlepší na tom, žít na venkově? Kromě té přírody a všech krás s ní spojených je to určitě zázemí. Rodinný barák s velkou zahradou, bazénem a dvěma kotci pro naše chlupáče. To ticho, klid, a čistý vzduch je k nezaplacení. Výhoda pozemku je i to, že máte dostatek prostoru pro pěstování ovoce, zeleniny, nebo chov domácích zvířat, což jsou v našem případě slepice. Ať žijou domácí vajíčka! :-D Jinak ve skleníku pravidelně pěstujeme okurky, rajčata, papriky, kedlubny a mrkve. A v záhoncích  jahody, borůvky, ostružiny nebo třeba mátu, která je skvělá do domácích limonád! 



• Procházky. S rodinou nebo s přítelem. Takové, kdy se domů vracíte se zapadajícím sluncem a se zatajeným dechem si užíváte právě ten okamžik.




• Stanování na zahradě sice není žádný vzrůšo, ale aspoň můžu s klidným svědomím usnout. Nemusím se bát divé zvěře ani žádných jiných nezvaných hostů. Přece jen, na pozemek vám nikdo cizí jen tak nepoleze...  Nebo? :-D
 
A co je ještě lepší než stanování? Spaní pod hvězdami. Já sice upřednostňuji stan, protože nesnáším komáry, pavouky a všechnu tu havěť, která se snaží zavrtat k vám do spacáku... ALE! Usínat pod hvězdami je děsná romantika! 🙂 Na venkově nejsou žádná světla, která by tu podívanou narušovala, a tak jsou hvězdy jasnější. Což mi připomíná, že do 24. srpna máte možnost pozorovat Perseidy. Maximum roje bude mezi 11. a 13. srpnem. Takže v pátek sbalte spacáky a partnery a hurá na víkend pod širák. :-D
 


Schválně mi napište, kde žijete vy a co na tom místě máte nejraději! Ráda si vaše komentáře přečtu. :-)

Mějte se krásně

Tereza Máslová

13 komentářů:

  1. Žiju na venkově a neměnila bych, ten krásný klid, mám ráda tu přírodu na dosah :)

    OdpovědětVymazat
  2. Žila jsem ve velmi malém městě a nyní skoro dva roky bydlím ve velkém a neměnila bych. Mám tu vše na dosah. Je to ale fakt, že bydlím na okraji, je tu klid a spousta přírody. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš uplně nejlíp :-) je fakt že musíme dojíždět do města na nákup... :D

      Vymazat
  3. Žiju na venkově a asi bych neměnila :) ten klid a příroda jsou úžasné

    OdpovědětVymazat
  4. Presťahovala som sa do mestskej časti, kde sú samé domy, čo mi pripomína aspoň kúsok život na dedine, no ak chcem ísť do mesta, mám to na skok. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda... :-) ve městě máte vše po ruce. :-)

      Vymazat
  5. Já nežiju na venkově, ale žiju ve městě, které venkov dost připomíná. Není sice úplně malé, ale to naše město je takové rozlezlé, skládá se ze spousty městských částí, které už dědinu opravdu připomínají. My bydlíme sice na sídlišti, ale úplně na konci a naše sídliště není typické sídliště, jako kdekoli jinde – za naším barákem stojí už jen jeden další barák a pak jsou všude už jen louky a lesy. A před tím jsme zas bydleli v hodně klidné městské části u řeky, tam se mi to líbilo mnohem víc, les byl taky za nosem. Tady je té zeleně a přírody celkově moc :). No a zanedlouho se budu stěhovat bohužel do Brna, město nesnáším, ale nedá se jinak, ale sehnali jsme pěknou vilku v moc klidné lokalitě, je to vilová čtvrť a je to tam jiné než ve zbytku Brna, taky tam budeme mít zahradu, tak máme radost, že aspoň něco! Ale určitě bychom se pak chtěli vrátit zpět do našeho města. Doma je doma a to naše doma je jen jedno jediné :).

    marbet-s.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tvůj komentář! :-) Blahopřeji k novému bydlení, snad se ti tam bude líbit! Ta vilová čtvrť je jistě krásná, a co je lepší, než mít krásnou vilku se zahradou a v klidné čtvrti? Hlavně ať se vám tam daří! :-)

      Vymazat
  6. Tiež žijem na dedine a mám presne také isté pocity :) ♥ ja však musím povedať, že stanovať sa bojím aj na záhrade :D

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vážně? :-D I když já mám kolikrát taky nahnáno, protože máme v okolí kočky, které se často plíží kolem stanu. A dokonce mě jednou vzbudila ta naše, vylezla do prostřed síťky u vchodu, držela se tam a mňoukala! Docela mě to viděsilo, no nakonec jsem se tomu smála! :-D

      Vymazat
  7. mmm, to sú nádherné fotografie plné romantiky a nežnosti! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat

Jsem vděčná za tvůj čas, který mému blogu věnuješ čtením tohoto článku. Zastav se tu ještě na chvíli a zanech komentář, nebo mrkni na některý z dalších článků. ♥

Instagram